מפרט ציפוי רצפת בטון חניון עילי
מפרט ציפוי רצפת בטון חניון עילי
חניון מכוניות עילי חשוף לשמש וגשם מפרט ציפוי רצפת בטון
מבוא:
נדרש מערכת ביצוע ציפוי עמיד שחיקה ועמיד UV מחוספס עדין לתנועה מרובה של כלי רכב, בחניון עילי חשוף לשמש במתחם חניון עילי. הציפוי יתבצע לאחר טיפול נאות בסדקים ובתפרי התפשטות. והציפוי יהיה חלק ומחוספס קלות. הציפוי המתאים הינו ציפוי מונוליטי פוליאוריטני רב עובי מתפלס עמיד UV , על שכבת פריימר חודר לבטון, ובעובי 3 מ"מ לפחות לעמידות שחיקה ושכבת הגנת UV עליונה. שכבת היציקה של 3 מ"מ ו/או יותר תבוצע ביציקה אחת עבה.
מפרט ציפוי רצפת בטון חניון עילי
חניון מכוניות עילי חשוף לשמש וגשם מפרט ציפוי רצפת בטון
הכנת שטח:
- במידה ויש שומנים קלים על על הבטון והשומן לא חדר לבטון – המסה עם דגריזר ZX-12 בשפשוף (מטאטא כביש או מכונת שטיפה) ושטיפה בלחץ מים גבוה (גרניק – לחץ עבודה 150-160 אטמוספירות), לאחר ייבוש מלא (לחות פחותה מ 4% בדיקה עם מד לחות עם פינים חודרים לבטון)– התחלת ליטוש.
- במידה ויש חדירת שומנים לבטון – פיזור אמולגטור אל שמן N "ליניקת השומן" ושטיפה במים עד שמפסיק לצאת קצף. לאחר ייבוש מלא. (לחות פחותה מ 4% בדיקה עם מד לחות עם פינים חודרים לבטון) – התחלת ליטוש.
- במידה ויש שכבת שומן\פיח מוקשה – פיזור קרבון קלינר ושפשוף עד המסה מלאה\ריכוך וגירוד מכני עד קבלת בטון נקי משומן\פיח מוקשה, פיזור אל שמן N ושטיפה במים. לאחר ייבוש מלא (כאמור)– התחלת ליטוש.
- תפרי התפשטות – הסרת כל איטום קודם ובכללם יריעות ביטומניות וכל איטום קיים אחר. ליטוש יהלום משני צידי התפר. – וליטוש שפתי התפר כולל חדירה לתוך התפר לעומק של עד פי שניים מרוחב התפר. שאיבת ואקום קפדנית.
ליטוש:
- על שכבת ציפוי ישנה – לחידוש – ליטוש עם מלטשת ניר מס' 26 עד קבלת משטח מט. או ליטוש יהלום פלניטארי עדין. שאיבת ואקום קפדנית. בנוסף לפני התחלת ציפוי יש לשטוף את השטח במתיל אתיל קיטון MEK לריכוך והקטנת מתח פנים של שכבת הציפוי הישנה.
- על בטון ישן/חדש – לשטחים גדולים. ליטוש יהלום עם מכונת ליטוש פלניטארי עם 6 דיסקים יהלום או דיסק יהלום גדול "7-"10 לשטחים קטנים. – ודיסק יהלום 4" לפינות. בזמן הליטוש המכונה חייבת להיות מחוברת למערכת שאיבת אבק. – והעובד בליטוש חייב לחבוש משקפי מגן, אטמי אוזניים ומסיכת אבק. חובה ליטוש איכותי של כל שטחי הבטון. – עד קבלת בטון לבן (בהיר מאוד). שאיבת ואקום קפדנית.
חניון מכוניות עילי חשוף לשמש וגשם מפרט ציפוי רצפת בטון
שכבת פריימר:
- ערבב חלק א' + חלק ב' היטב עם בוחש חשמלי עד קבלת תמיסה אחידה.
- מריחת שכבת אפוקסידן פלור פריימר 1 ליטר ל 5 מ"ר בטון. במריחה\התזה. לבטון לח או עם אשפרה חלקית – אפוקסידן פלור פריימר 450
- על שכבת ציפוי קיימת ישנה אין חובה בפריימר ובתנאי שאין קרחות בציפוי החושפות את הבטון. גם אז ניתן ליישם פריימר בקרחות בלבד. לאחר ליטוש איכותי ולשאוב עד קבלת בטון לבן ונקי.
יציקת גראוט ומילוי תפרי התפשטות :
- במידה וקיימות "קרחות" ברצפה\חורים גדולים יש למלא הפרשי גובה עם גראוט אפוקסי תלת רכיבי (בסיס+מקשה+מלאן אגריגט בגדלים שונים).
- יש לבצע ליטוש יהלום עמוק בחורים.קרחות עד קבלת בטון לבן ונקי, לשאוב ולמרוח אפוקסידן פלור פריימר לפני יישום הגראוט.
- הכנת תערובת גראוט: ערבב חלק א'+ חלק ב'. – והוסף בזמן הערבוב קוורץ מעורב לתוך הדלי עד קבלת תערובת סמיכה כמו בטון.
- את התערובת יש לצקת מיד לתוך הקרחות\חורים ולפלס שתי וערב. – עם מלג' עד קבלת דחיסות מלאה ופילוס לגובה "אפס". 24 שעות ייבוש לפחות.
- תפרי התפשטות – לתפרים גדולים ועמוקים בהם יש סיכוי לנזילת חומר האיטום לקומה מתחת, יש לאטום את שורש התפר עם מסטיק פוליאוריטן (להניח לו להתייבש לפחות 3 שעות) או לחילופין לדחוס פרופיל גיבוי מתאים כך שיישאר עומק למילוי חומר איטום לפחות ברוחב התפר. את יתרת נפח התפר עד גובה "אפס" יש למלא עם שפכטל פוליפלקס 225 דו רכיבי בתוספת אירוסיל/קבוסיל להסמכה עד קבלת תערובת סמיכה ונוחה לעבודה. בתפרי התפשטות מפולסים ניתן לעבוד ללא הסמכה כלל או הסמכה קלה בלבד. לתפרים צרים – ניתן למלא ישירות עם שפכטל פוליפלקס 225 מוסמך היטב. ללא פרופיל גיבוי או מסטיק בשורש התפר. 24 שעות ייבוש לפחות.
חניון מכוניות עילי חשוף לשמש וגשם מפרט ציפוי רצפת בטון
יציקת פוליפלקס פלור 225A 100% מוצקים:
- את היציקה ניתן לבצע 4-24 שעות לאחר מריחת הפריימר. (במידה ולא נדרש בשטח גראוט ליישור). או 24 שעות לאחר מילוי תפרי התפשטות וגראוט. מומלץ לאחר 4 שעות לבדוק דביקות הפריימר. – ובמידה והינו יבש מספיק כדי להלך עליו. – מומלץ להתחיל ביציקה. נקודת הזמן האופטימלית להתחלת היציקה הוא הרגע בו בלחיצה חזקה לא נותרת תביעת אצבע על הפריימר. המתנה של יותר מ 24 שעות עלולה להביא את הפריימר לקושיות גבוהה מדי. – ומתח פנים כזה שיידחה את שכבת הציפוי העליונה. אז נדרש ריכוך השטח ב MEK. – ואם עברו 3 ימים ויותר נדרשת שכבת פריימר חדשה נוספת. אשר לאחר 4 שעות לערך ניתן להתחיל ביציקה.
- שכבת פריימר נוספת לאחר הגראוט. – תמיד מומלצת ותבטיח סגירה סופית של "פורים" פתוחים בבטון. – אשר לא נסגרו סופית בשכבת הפריימר הראשונה. דבר אשר ימנע תופעת בועות הנובעת מגזים הנפלטים מבטון בלתי אטום לחלוטין. המתן לייבוש 4 שעות או בדיקת טביעת אצבע והחל לצקת.
- היציקה – טרם התחלת היציקה יש לוודא כי הלחות באוויר נמוכה מהמותר. – יחסית לחום הסביבתי ביום היציקה. (ראה טבלה ליציקות אופטימליות של ציפויי פוליאוריטן)
- ערבב פוליפלקס פלור 225A חלק א' 15 ליטר+ חלק ב' 5 ליטר (יחס 3:1) וביחד 20 ליטר. ניתן להוסיף עד שליש מהתערובת (עוד 6-7 ליטר) קמח קוורץ או קוורץ עדין 0.1-0.3. – ובתנאי שהלחות שלו נמוכה מ 4%. (יש לבדוק ולוודא עם מד לחות קוצים מתאים או יריעת ניילון).
חניון מכוניות עילי חשוף לשמש וגשם מפרט ציפוי רצפת בטון
- את התערובת העבר לכלי נקי וערבב שוב – חובה. כל זה תוך עד 10 דקות למניעת התחממות וקלקול החומר.
- שפוך מיד כל התערובת בפינת השטח לציפוי ופלס עם סרגל שיניים מגומי לעובי הנדרש (לפחות 3 מ"מ). הוסף והמשך לצקת קטעים עד להשלמת כ- 2 מטר פס יציקה מהקיר.
- עבור עם רולר קוצים להוצאת בועות על השטח היצוק.
- המשך ביציקה שטח נוסף ושוב עם הרולר קוצים וכך הלאה עד גמר היציקה כולה. הקפד על עבודה מהירה ואינטנסיבית ללא הפסקות לשמירה על רצף יציקה עד הגמר.
חניון מכוניות עילי חשוף לשמש וגשם מפרט ציפוי רצפת בטון
שכבת חספוס נגד החלקה:
- לאחר 12-24 שעות. – ובתנאי שהיציקה התייבשה. הכן תערובת פוליפלקס 225A עם אגריגט עמיד שחיקה בגודל הרצוי לחספוס. (מומלץ גודל עד 1.2 מ"מ ולא יותר כדי שלא יבלוט כך שבמכות קלות או שחיקת צמיגים האגריגט יישלף מתוך הציפוי).
- מרח עם רולר אפוקסי שיער קצר. – את התערובת על פני השטח לקבלת חספוס אחיד ללא "קרחות".
- ניתן לחילופין לבצע מריחת שכבת פוליפלקס 225A 1 מ"מ ופיזור הקוורץ ידנית מעל באופן אחיד.
שכבת הגנת UV דנברגלוס בגוון היציקה:
- לאחר 4-24 שעות ייבוש של שכבת הפוליפלקס 225A המחוספסת, יש ליישם עם עם רולר שכבה אחת של לפחות 100 מיקרון יבש או לרסס באיירלס, 2 שכבות דנברגלוס פלור צבע מגוון של לפחות 50 מיקרון יבש כ"א.
אזהרה:
- ציפוי על בטון חדש רק לאחר חודש לפחות להבטחת סיום הליך האשפרה.
- על בטון לח. במידה ולא ניתן לייבש לרמה נדרשת. (מחוסר זמן, לחות סביבתית טבעית, אסור לייבש עם כלב גז מטעמי בטיחות). יש ליישם שכבת פריימר אפוקסידן 450 בלבד.
נשמח לעמוד לשרותכם בייעוץ ותמיכה טלפונית:
- 08-9960794 דר' בלן יבגניה
- 050-3551551 – קוגן ברוך
מפרט ציפוי רצפת בטון חניון עילי
חניון מכוניות עילי חשוף לשמש וגשם מפרט ציפוי רצפת בטון
למידע נוסף אודות חברות דנבר צבעים ודנבר פרוייקטים ניתן לפנות בטלפון ולאתרי החברה:
- לפרטים נוספים ניתן לעיין באתר דנבר
- פרופיל צבעוני דנבר צבעים עברית ו
- company profile אנגלית ו
- לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן
- לדף הפייסבוק של מנכ"ל דנבר
- לייעוץ חינם התקשרו לסמנכ"לית דנבר דר' בלן יבגניה – 050-3551549 / 050-3551551
- או כתבו לנו: צור קשר – צור קשר
- לתעודת איזו
- למאמר: סילר לאבן בטון שיש עץ לרצפות קירות שבילים דלפקים
- למאמר: כשלים בציפוי אפוקסי לרצפות בחניונים בפרט ובתעשייה בכלל
- מאמר: ציפוי רצפת אולם ספורט, הושלם פרויקט ציפוי רצפה ושיקום באולם הספורט בכפר הרא"ה
- למאמר: ציפוי רצפות אפוקסי פוליאוריתן ביציקה מבית דנבר – גלו מה מתאים עבורכם רצפת אפוקסי או רצפת פוליאוריטן
- זקוקים לייעוץ? פנו אלינו במייל: Denber@bezeqint.net או צרו קשר בטל: 08-9960794