ציפוי רצפות אפוקסי פוליאוריתן ביציקה

אפוקסי

ציפוי רצפות אפוקסי פוליאוריתן ביציקה מבית דנבר – גלו מה מתאים עבורכם רצפת אפוקסי או רצפת פוליאוריטן

 איך תדעו מה מתאים לכם, ציפוי רצפות אפוקסי או פוליאוריתן 

  1. ציפוי אפוקסי – (פוליאפוקסיד) הינו פולימר תרמוסטי המתפלמר עם מקשה פוליאמין במערכות אפוקסי ליציקה ללא נדיפים. בגמר התקשותו יוצר מסה קשיחה וקשה מאוד עמידה בשחיקה ושריטות. החומר משמש למגוון רחב ביניהם לציפוי רצפות ומשטחי עבודה, ציפויי מדרגות, וגם ליציקות שונות ביניהם שולחנות ותכשיטים.
    קשיותו הגבוהה מאפשרת אף לעבד אותו בעיבוד שבבי.
    אפוקסידן פלור 100% מוצקים ליציקת רצפות.
  2. ציפוי פוליאוריטן – זהו חומר מדהים בגמישותו ובקשיחותו, באפשרויות הייצור, יציבות החומר בייצור שיכול לבוא בצורת צבעים, נוזלי יציקה ומריחה, משחות סמיכות במאות ואלפי יישומים במגוון תחומים.
    פוליאוריטן מוקצף יכול להיות קשה כמו פלדה, ניתן למעיכה כמו ריפוד מספוג, מגן ושומר כמו לכה,
    קופצני כמו גלגלי גומי או דביק כמו דבק.
  3. ציפוי אפוקסי פוליאוריתן היברידי – שילוב של אפוקסי ופוליאוריתן מאפשר יתרון, כך נשמרת עוצמתו של האפוקסי עם גמישותו של הפוליאוריטן.
אינטל חיפה ציפוי רצפות פוליאוריתן קשיח www.denber-paints.co.il

אינטל חיפה ציפוי רצפות פוליאוריתן קשיח www.denber-paints.co.il

רצפת חניון אפוקסי www.denber-paints.co.il

רצפת חניון אפוקסי www.denber-paints.co.il

ציפוי פוליאוריתן גמיש לאולם ספורט www.denber-paints.co.il

ציפוי פוליאוריתן גמיש לאולם ספורט www.denber-paints.co.il                    

איך תדעו מה מתאים לכם, ציפוי רצפות אפוקסי או פוליאוריתן

לציפוי רצפות בתעשייה בהן נעות מלגזות ומשנעות מטענים, בתחנות דלק מוצלות ובחניוני רכב תת קרקעיים, הציפוי האפוקסי הקשיח הוא הציפוי האולטימטיבי והזול יחסית ולכן השכיח ביותר. 

אך למי שמעונין בציפוי קשיח יותר ועמיד שחיקה יותר, הציפוי המתאים יותר הוא פוליאוריתן 100% מוצקים ליציקת רצפות קשיחות. פוליאוריתן זה חומר עמיד יותר מאפוקסי בכ – 50%. קשיותו זהה אך היתרון של ציפוי פוליאוריתן שהגמישות שלו נשמרת לעד, בעוד שציפוי אפוקסי ממשיך ומתקשה עד שהופך שביר. לכן תקופת השירות של אפוקסי קצרה מזו של פוליאוריטן קשיח לרצפות. יתרון בולט של הפוליאוריתן על האפוקסי הוא באימפקט. 

לדוגמא: מוט ברזל השוקל 10 ק"ג נופל מגובה 1 מטר על רצפת אפוקסי, יגרום לשבר נקודתי ולפעמים לשבר גדול, והתרוממות משטח של 1 מ"ר ציפוי אפוקסי מהרצפה סביב השבר, בשלב זה מתחיל הרס מתקדם של כל ציפוי הרצפה. 

אותו מוט ברזל בנפילה זהה על רצפת פוליאוריתן גמיש יכול לגרום לנזק נקודתי במקום הנפילה בלבד. לא תהיה התרוממות של שטחי רצפה סביב ולא יתחיל תהליך התפרקות של הרצפה כולה.

באולמות ספורט ומכוני כושר. חדרי מכונות וויברציוניים בהם נדרשת גמישות של ציפוי הרצפה. למניעת פגיעות בגוף בזמן נפילה. או היסדקות הרצפה מוויברציות מנועים. ציפוי הרצפה הנכון הוא ציפוי הפוליאוריטן הגמיש. גם הוא 100% מוצקים אך גמישות כשל גומי. ובמקרה נפילה שלא כעל רצפה אפוקסית ימנע חבלה חמורה לגוף הנופל. במכוני כושר יבלום נפילת משקולות על הרצפה ואף יספוג את הרעש.

כשמדובר על ציפוי רצפות לחדרי קירור והקפאה עמוקה. קיים ציפוי פוליאוריטן טרמוסיל למען בידוד תרמי וגמישות. המאפשרת התרחבות והתכווצות של הציפוי בהתאם לטמפרטורות הקיצוניות. ציפוי אפוקסי אינו מתאים לקיפאון ונסדק ולכן אינו מתאים.

איך תדעו מה מתאים לכם, ציפוי רצפות אפוקסי או פוליאוריתן

ואחרון אפוקסי פוליאוריתן היברידי – מדובר בהכלאה. של אפוקסי עם פוליאוריתן היוצרת אפוקסי עם גמישות כדי לפצות על המגרעת של האפוקסי. משמש לעבודות ציפוי שונות של אלמנטים מבטון. אינו פופולרי לציפוי רצפות עקב רמת גימור לא מושלמת ורגישות ללחות בזמן השימוש.