ספריי אנטיפאולינג לסירה וכלי-שיט תחת קו המים
אנטיפאולינג צבע לחלק התחתי מתחת למים של כלי שיט
ספריי אנטיפאולינג לכלי-שיט לצביעה מתחת לקו המים
תרסיס צבע אבלטיבי בעל שחיקה עצמית לתיקוני צבע בכלי שיט בחלק מתחת לקו המים.
להמשך קריאה לחץ על להמשיך לקרוא
ספריי אנטיפאולינג לסירה וכלי-שיט תחת קו המים
אנטיפאולינג צבע לחלק התחתי מתחת למים של כלי שיט
ספריי אנטיפאולינג לכלי-שיט תחת קו המים – צבע חד רכיבי בעל הישחקות והתחדשות עצמית, בעל מקדם החלקה גבוה עקב תהליך של היווצרות הידרו ג'ל בתהליך הידרוליזה של מי הים עם סיליקון הנמצא בצבע ונחשף מחדש עם שחיקת שכבות הביינדר האקרילי הוא בסיס הצבע, חדירת המים יוצרת הידרו ג'ל המחליש את קליפת שכבת האקרילט והיוצר את הג'ל החלקלק המאפשר החלקה של הספינה במים ושחיקת הצבע והתחדשותו תוך כדי כך, לצביעת תחתית כלי שיט בעלי מהירות שיוט נמוכה(L) ומהירה (H), בחלקם התחתון מתחת למפלס מי הים, למניעת היצמדות והצטברות פאולינג, גידולים, אצות, צדפות וכו', מכיל ריכוז גבוה של קופרום אוקסיד אדום או כחול ובתוספת אבקת נחושת טהורה 99% לשיפור הביצועים במהירויות שיוט נמוכות, לרעלנים אלה עמידות לזמן ארוך עד הישחקות כל 3 שכבות הצבע. 3 שכבות של 100 מיקרון כל אחת מקנות לכלי השיט הגנה לעד 3 שנים לערך ויותר. (להגנה לשנים רבות יותר יש להשתמש באפוקסידן אנטיפאולינג נחושת)
SPRAY antifouling – high build self eroding (polishing) paint, Contain 99% pure copper and copper oxide (contain no tin) for coating the underwater parts of low (L) and fast speed (H) boats/ships
אנטיפאולינג צבע לחלק התחתי מתחת למים של כלי שיט
תכונות:
- ידידותי לסביבה ואינו מכיל תרכובות בדיל.
- בתהליך הידרוליזה של סיליקון במים יוצר הידרו ג'ל חלקלק המקנה לספינה מקדם חיכוך מינימלי כפי בעור דג, חלקלקות זו יכולה לתרום לחיסכון בדלק של 4-15%.
- עשיר בנחושת ובתחמוצות נחושת ומקנה הגנה מפאולינג ומגידולים שונים על קרקעית כלי השייט במהירויות גבוהות ואיטיות של כלי השייט.
- כושר היצמדות חזק מאוד לשכבות היסוד אפוקסידן סולקוט.
- מכיל רעלן המונע התפתחות גידולים בחלק התת-ימי התחתון של כלי השיט, (דבר הגורם להאטת מהירות השיוט של כלי השיט תוך בזבוז אנרגיה רב כדי להתגבר על החיכוך המיותר).
- ייבוש מהיר ורב עובי, ניתן ליישום במספר שכבות לקבלת עובי רצוי להגנה ממושכת. זמן המתנה בין שכבות קצר עקב הייבוש המהיר.
- כושר התחברות מעולה בין שכבות.
- בעל תכונות של שחיקה עצמית החושפת בכל פעם שכבה חדשה ורעננה ללא וורניקל מצטבר.
- עמיד בחום וקור ובתנאי ים קיצוניים במי ים מלוחים ובמים מתוקים.
- מותאם לחיכוך במי ים במהירות שיוט איטית (L), או מהירה (H), אינו עמיד בחיכוך גס בקרח ו/או קירות המעגן.
- גמיש וחזק ומתאים לתנאי טבילה במי ים ומים מתוקים לשנים רבות ולזעזועים המאפיינים להם זוכה כלי השיט.
- קל ליישום בהתזה/ רולר.
- מתייבש במהירות. ניתן ליישם 4 שכבות של 100 מיקרון כל אחת בזו אחר זו לעמידות של 3 שנים ויותר. .
ספריי אנטיפאולינג לסירה וכלי-שיט תחת קו המים
אנטיפאולינג צבע לחלק התחתי מתחת למים של כלי שיט
שימושים:
- צביעת כל סוגי כלי השיט קטנים כגדולים העשויים פלדה/פיברגלס/עץ/אלומיניום בחלקם התת-ימי.
- לצביעת יכטות, גוררות, סירות נתב ושירות, דוברות, סירות מרוץ ודייג, ספינות דייג ומשא, ספינות נוסעים ואניות משא וכו'.
נתונים טכניים:
- כושר כיסוי תיאורטי – 1 ליטר ל 15-20 מ"ר
- צריכה מעשית לכל שכבה של 100 מיקרון – 150 מיליליטר צבע למ"ר לקבלת 100 מיקרון שכבה יבשה (המינימום הנדרש).
- צריכה ל 3 שכבות מינימום כפי המפרט – 1 ליטר ל 2 מ"ר
- מספר שכבות מומלץ – לפחות 3 של 100 מיקרון יבש כל אחת. (לעמידות עד 3 שנים)
- % מוצקים בנפח – 66% (ת"י 785 חלק 17).
- תכולת פיגמנט בצבע – 65% (ת"י 785 חלק 19)
- גמישות – 1 מ"מ (sheen) עומד בבדיקת תקן ישראלי 935 סעיף 307 .
- דקות טחינה – עד 50 מיקרון (ת"י 785 חלק 15 – עד 60 מיק')
- צפיפות – 1.5-1.7 gm\cm3
- עמידות בטבילה במים – אין בועות, אין התרככות, אין שינוי באדהזיה, (ת"י 935 סעיף 312)
- עמידות ב"הזעה" (bleeding)- לא פחות מדרגה 6 לפי ASTM D-868 ו ASTM D-969
- ועמידות בממיסים ודלקים – עמיד לפי ASTM D-2792-93
- צמיגות –בטמפ' חדר 3.0-3.5 sec (HAAKE) 110-120 קרבס ב 200 סיבובים לדקה לאחר ערבוב ידני של 2 דקות (ת"י 935 סעיף 302), לאחר דילול 10% במדלל – 85-90 קרבס. לאחר 10 ימים אחסנה ב 42 מעלות צלזיוס – הסמיכות תגדל עד 5 קרבס.
- נוקשות – 3 Dg< (אריקסון)
- שחיקה – 120 מיקרון – 250 cycles (גרדנר) ASTM, תקן אמריקאי ASTM D4060 עובי פילם יבש 200 מיקרון, אובדן משקלי – 2 גרם ל 500 מחזורים (התקן – עד 2.5 גרם אובדן מורשה)
- חוזק קילוף – מינימום 5 ק"ג לסמ"ר.
- עמידות בחום עד 70 מעלות צלזיוס ללא שינוי בתכונות ודפורמציה.
- עובי שכבה מומלץ –150-180 מיקרון רטוב.
- מספר שכבות מומלץ – 3-4 .
- נקודת הבזק – 25OC
- זמן ייבוש לפני הפלגה – 24 שעות בצל (ללא חשיפה לשמש הפוגעת "שורפת" את הצבע ופוגעת באיכות פעילותו לשחרור הרעלן )
ספריי אנטיפאולינג לסירה וכלי-שיט תחת קו המים
אנטיפאולינג צבע לחלק התחתי מתחת למים של כלי שיט
מכיל:
- אקרילט SELF POLISHING מיוחד המתאים למטרה זו.
- מלאנים, גומי מוכלר,
- פיגמנטים רעלנים קופרום אוקסיד אדום/חום או כחול.
- אבקת נחושת טהורה 99%
- חומרי הגמשה מיוחדים.
- סולבנטים, תוספים.
גוון:
- כחול מרינה, שחור או אדום חום.
ברק:
- מט עד 18% , (ת"י 935 סעיף 309).
ייבוש למגע:
- 30-60 דקות בהתאם לטמפ' הסביבה. זמן ייבוש בגלגל – (ת"י 935 סעיף 304 תיקון מס' 2) – עד 45 דק'
- עקב היות הצבע מסוג אקרילי ייבוש מהיר, במידה ונוצר "אבק" OVER SPRAY בזמן ההתזה, כלומר הצבע מתייבש באוויר טרם הגיעו לפני השטח הנצבע של כלי השיט, אליו צריך להגיע רטוב, יש לעצור את תהליך הצביעה מיד, היות והצבע מצטבר על פני השטח הנצבע כגרגרים יבשים ואלה ינשרו ביחד עם כל השכבות גם אלה שיבואו אחר כך עוד בהפלגה הראשונה. למניעת תופעת ה OVER SPRAY יש לנקוט במספר פעולות: 1. לעבוד בטמפ' סביבה 15-30 מעלות ככל שניתן אף אם צריך לצבוע רק בבקרים או בערבים. 2. לדלל את תערובת הצבע עם יותר מדלל ואף להוסיף רטרדר (מעכב ייבוש), אם עקב הדילול לא תתקבל שכבה של 100 מיקרון יבש – יש להוסיף עוד שכבות ולא להסתפק ב 3 שכבות וזאת עד קבלת עובי יבש מינימאלי של 300 מיקרון סה"כ לפחות. 3. להקטין את לחץ ההתזה ולעבוד קרוב יותר אל גוף הספינה 20-25 ס"מ לקבלת ערפל צבע עדין ואחיד הנוחת רטוב לחלוטין על השטח הנצבע.
ייבוש בין שכבות:
- 2-4 שעות, סופי: 6-8 שעות (בהתאם לטמפ' הסביבה)
ספריי אנטיפאולינג לסירה וכלי-שיט תחת קו המים
אנטיפאולינג צבע לחלק התחתי מתחת למים של כלי שיט
הכנסה למים:
- מינימום 24 שעות ייבוש בצל מתום צביעת השכבה האחרונה.
שיטות יישום:
- הברשה, גלילה, התזה בפיסטולט או איירלס, ריסוס אלקטרוסטטי.
דילול:
- הברשה//גלילה– 5% במדלל D-32 איטי המאפשר צביעה נוחה במברשת.
- התזה בפיסטולט – 15-20% במדלל D-18 לחץ 3-4 אטמ' בכניסה, דיזה "0.021 – "0.018
- איירלס – 5% מדלל D-18 דיזה "015-0.018 לחץ יציאה עד 120 אט' מרחק התזה עד 25 ס"מ.
הכנת שטח:
- ניקוי יסודי של שכבת הצבע עליה צובעים מאבק, שומן, לכלוך, מומלץ שטיפה עם דגריזר Z להסרת שומנים אם יש, שטיפה במים מתוקים והמתנה לייבוש, להבטחת ניקיון השטח לפני הצביעה.
- המלצות למערכות צבע לצביעה מחדש (לא חידוש):
ספינות פלדה עם ניקוי חול | ספינות פלדה ללא ניקוי חול | |
שכבה ראשונה – | אפוקסידן HB19 סולקוט אדום –
50 מיקרון יבש |
אפוקסידן סולקוט אלומיניום –
100 מיקרון יבש |
שכבה שנייה – | אפוקסידן סולקוט אלומיניום –
100 מיקרון יבש |
אפוקסידן HB19 סולקוט אדום –
100 מיקרון יבש |
שכבה שלישית – | אפוקסידן HB19 סולקוט אדום –
50 מיקרון יבש |
אפוקסידן סולקוט אלומיניום –
100 מיקרון יבש |
שכבה רביעית – | אפוקסידן HB19 סולקוט אפור –
50 מיקרון יבש |
אפוקסידן HB19 סולקוט אפור –
50 מיקרון יבש |
3 שכבות – | טוטגום אנטיפאולינג רעלני אדום או כחול 100 מיקרון יבש כל שכבה וסה"כ 300 מיקרון יבש. | טוטגום אנטיפאולינג רעלני אדום או כחול 100 מיקרון יבש כל שכבה וסה"כ 300 מיקרון יבש. |
ספריי אנטיפאולינג לסירה וכלי-שיט תחת קו המים
אנטיפאולינג צבע לחלק התחתי מתחת למים של כלי שיט
כלי שיט מאלומיניום עם ניקוי חול | כלי שיט מאלומיניום ללא ניקוי חול | |
שכבה ראשונה – | אפוקסידן ווש פריימר שקוף צהוב – 50 מיקרון יבש | אפוקסידן אנטירוסט ממיר חלודה או אפוקסידן ווש פריימר שקוף צהוב –
50 מיקרון יבש |
שכבה שנייה – | אפוקסידן HB19 סולקוט אדום –
100 מיקרון יבש |
אפוקסידן HB19 סולקוט אדום –
125 מיקרון יבש |
שכבה שלישית – | אפוקסידן HB19 סולקוט אפור –
100 מיקרון יבש |
אפוקסידן HB19 סולקוט אפור –
50 מיקרון יבש |
3 שכבות – | טוטגום אנטיפאולינג רעלני אדום או כחול 100 מיקרון יבש כל שכבה וסה"כ 300 מיקרון יבש. | טוטגום אנטיפאולינג רעלני אדום או כחול 100 מיקרון יבש כל שכבה וסה"כ 300 מיקרון יבש. |
כלי שיט מפיברגלס | כלי שיט מעץ | |
שכבה ראשונה – | אפוקסידן סולקוט אלומיניום –
50 מיקרון יבש |
אפוקסידן סולקוט אלומיניום –
50 מיקרון יבש |
שכבה שנייה – | אפוקסידן HB19 סולקוט אפור –
100 מיקרון יבש |
אפוקסידן HB19 סולקוט אפור –
75 מיקרון יבש |
שכבה שלישית – | אפוקסידן HB19 סולקוט אדום –
100 מיקרון יבש |
אפוקסידן HB19 סולקוט אדום –
75 מיקרון יבש |
3 שכבות – | טוטגום אנטיפאולינג רעלני אדום או כחול 100 מיקרון יבש כל שכבה וסה"כ 300 מיקרון יבש. | טוטגום אנטיפאולינג רעלני אדום או כחול 100 מיקרון יבש כל שכבה וסה"כ 300 מיקרון יבש. |
ספריי אנטיפאולינג לסירה וכלי-שיט תחת קו המים
אנטיפאולינג צבע לחלק התחתי מתחת למים של כלי שיט
- המלצות לחידוש צבע אנטיפאולינג
ספריי אנטיפאולינג לכלי-שיט תחת קו המים – ניתן לביצוע עד שנתיים מיום הצביעה במידה והספינה עלתה למבדוק, ובתנאי ששכבות היסוד והביניים לא נפגעו כלל. במידה ויש פגיעה מסיבית בשכבות הללו יש לחדשן כפי מפרט צביעה מחדש. ו
יש לשטוף היטב בלחץ מים מתוקים עד להסרה מלאה של מלחים ומזהמים. בליטוש עדין יש ללטש את כל השטח המיועד לחידוש עד קבלת משטח נקי מט ואחיד. פאולינג קשיח יש ללטש עם מלטשת גסה להסרה מלאה. יש להגיע אל שכבת צבע הביניים ולוודא כי זו שלמה, יבשה וחלקה וללא פגמים. במידה וישנם פגמים קלים כגון התנפחויות חלודה – יש ללטש או בניקוי חול מקומי ולסלק לחלוטין עד קבלת מתכת לבנה. יש לבצע תיקון צבע מקומי כפי מפרט צביעה מחדש. קשקשת פלדה שלאחר הורדתה הותירה שקעים ניתן ליישר לגובה "אפס" עם פוליפלקס שפכטל 225 גמיש וקשיח וללטש וליישר עם דיסק יהלום או קורבורונדום גס, יש לצבוע צבע יסוד אפוקסידן HB19 סולקוט אדום לפני השפיכטול. ו
יש להסיר כל האבק בשטיפה, להמתין לייבוש ולצבוע שכבה מקשרת 50 מיקרון של אפוקסידן HB19 סולקוט אפור ולאחר 12-24 שעות לצבוע שכבת אנטיפאולינג ראשונה של 150 מיקרון רטוב ובהמשך עוד 2 שכבות כאלה לקבלת 300 מיקרון צבע יבש לפחות. בפורטיק מומלץ להוסיף עוד 1-2 שכבות כאלה.ו
אריזה:
- 0.4 ליטר. ו
אחסון:
- במקום קריר ומוצל בטמפ' החדר. ו
חיי מדף:
- 12 חודשים באריזה המקורית. ו
ניקיון כלים:
- מדלל 18-D מיד בתום הצביעה. ו
ספריי אנטיפאולינג לסירה וכלי-שיט תחת קו המים
אנטיפאולינג צבע לחלק התחתי מתחת למים של כלי שיט
בטיחות:
- לא למאכל, הרחק מהישג ידם של ילדים. ו
- דליק, הרחק ממוקדי חום, אש וגיצים. ו
- הקפד על אוורור נאות בזמן היישום. ו
- חבוש משקפי מגן, כפפות עמידות בסולבנטים, ביגוד מגן. ו
- במקרה פגיעה – פנה מיד לטיפול רפואי. ו
אזהרה:
- אין לצבוע את צבע האנטיפאולינג בשמש, יש לצבוע במקום קריר ומוצל. חשיפת האקרילט לשמש ישירה ללא מים תגרום לייבוש יתר של קליפת הצבע שתמנע ממנו לתפקד כראוי כ SELF POLISHINGA ולחשוף שכבת רעלן חדשה כל פעם. ו
- אין לערבב עם חומרים שלא הומלצו על ידנו. ו
- ואין לצבוע צבע זה על מתכת גלויה. רק על פי המפרט על שכבות צבע יסוד וביניים. ו
- תוצאות איכותיות מתקבלות רק כאשר כל השכבות יושמו כפי המפרט. כל חריגה מהמפרט הינה על אחריות המשתמש. ו
- אין לצבוע בחום סביבתי גבוה ומומלץ לצבוע בצל בלבד ובשעות הבוקר המאוחרות והערב המוקדמות. מומלץ בחום שאינו עולה על 30 מעלות ובלחות של עד 50%. ו
- הימנע ממגע עם העור והעיניים, גורם ליובש וגירוי העור. במגע יש לשטוף עם הרבה מים זורמים ולפנות לטיפול רפואי. ו
ביקורת איכות:
- במעבדות מפעלנו בהתאם למפרט ו
- ISO 9001-2015 ו
לתשומת לב המשתמש:
מפרט טכני זה הינו למידע כללי בלתי מחייב בלבד. המוצר הינו מוצר מקצועי לבעלי מקצוע בלבד אשר רכשו כבר ניסיון קודם ביישומו. אין הכתוב במפרט זה משמש כתחליף לייעוץ\הדרכה ע"י יועץ\מדריך מורשה. חובה ליישם תחילה על שטח קטן לבדיקת התאמה לפני יישום שטחים גדולים. תוכן מפרט זה משתנה עם הזמן ומוכנסים בו עדכונים, יש לבקש גרסאות עדכניות. שמות יועצים\מדריכים מקצועיים ניתן לקבל טלפונית. יש לקרוא הוראות בטיחות MSDS של המוצר לפני התחלת עבודה עימו. ו
מיוצר על ידי דנבר צבעים וציפויים ישראל בע"מ, ת.ד. 690 שדרות, 80100, שהוסמך ע"י מכון התקנים הישראלי בהתאמה לתקן ISO 9001-2015 ו
ספריי אנטיפאולינג לסירה וכלי-שיט תחת קו המים
אנטיפאולינג צבע לחלק התחתי מתחת למים של כלי שיט
-
- למידע נוסף אודות חברות דנבר צבעים ודנבר פרוייקטים ניתן לפנות בטלפון ולאתרי החברה:
- פרופיל צבעוני דנבר צבעים עברית ו
- company profile אנגלית ו
- לפרטים נוספים ניתן לעיין באתר דנבר ו
- למאמר: סילר לאבן ובטון ושיש ו
- למאמר: בידוד תרמי בננוטכנולוגיה ו
- מאמר: בידוד תרמי טרמוסיל 200 חסכון באנרגיה בבניה ירוקה ו
- מאמר: בידוד תרמי ציפוי רצפות ו
- למאמר: בידוד תרמי בננו טכנולוגיה חברת דנבר ו
- צבעים למתכת צבעים למתכות יסוד ועליון – דנבר צבעים ו
- לייעוץ חינם התקשרו לסמנכ"לית דנבר דר' בלן יבגניה – 050-3551549 / 050-3551551
- למאמר איטום
- למאמר: צבע קיר חוץ ו
- למאמר: צבעים ברמה שהכיר לא הכיר ו
- איטום ושיקום מבנים מסוכנים ו
- למאמר: נזילות מים איטום מבנים ו
- לתעודת איזו ו
- ולמאמר: צבע לסירה מדריך צביעה לכלי שיט ו
- לאתרנו החדש – www.denber.net ו
- זקוקים לייעוץ? פנו אלינו במייל: Denber@bezeqint.net או צרו קשר בטל: 08-9960794 ו