בידוד תרמי טרמוסיל 200 חיסכון באנרגיה בבנייה ירוקה

בידוד תרמי טרמוסיל 200 חיסכון באנרגיה בבנייה ירוקה

חיסכון באנרגיה במבנה החוליה החסרה בבנייה ירוקה – צבע מבודד תרמי – טרמוסיל 200.

בידוד תרמי טרמוסיל 200 חיסכון באנרגיה בבנייה ירוקה

בעידן החדש – "הירוק" , הבנייה המודרנית נאלצת לשנות מנהגים רבים מהעבר ולבנות מבנים "ירוקים" (Green Building) החוסכים באנרגיה. בנייה הבאה לידי ביטוי בשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה שיאפשרו חיסכון מקסימלי באנרגיה. מענה בידודי על הקירות והגגות לחום בקיץ ולקור בחורף הינו ארגומנט ראשון במעלה לחסכון באנרגיה.

טרמוסיל 200 דנבר צבעים www.denber-paints.co.il

טרמוסיל 200 דנבר צבעים www.denber-paints.co.il

 מכתב המלצה מחב' משאב – תחנת הכח בנשר רמלה מפעל המלט. בידוד תרמי שנעשה בגגות בתי הפילטר בתחנת הכח, יצר חיסכון כספי שנתי של מאות אלפי שקלים עקב הצורך בקירור קטן הרבה יותר כתוצאה מהבידוד עם טרמוסיל

תאור הפתרונות הקיימים כיום בשוק  וזיהוי החוליה החסרה – צבע מבודד תרמי.

בידוד תרמי טרמוסיל 200 חיסכון באנרגיה בבנייה ירוקה

בישראל, צריכת החשמל במבנים נאמדת בכ- 70% מתפוקת החשמל, שהיא כ- 40% מסך האנרגיה הראשונית. חלק ניכר מצריכת האנרגיה במבנים אלה הוא תולדה של שימוש באמצעים מכאניים לחימום, לקירור ולהארת חללים במבנים משימושים שונים ובתוכם מבני משרדים, מבני חינוך, מוסדות בריאות, מבני תיירות ומבני ציבור.

כמו כן נמצא כי כ- 30% מצריכת החשמל בבתי מגורים בישראל משמשים להפעלת אמצעים מכאניים לחימום ולקירור חללים, מקורם של עוד כ- 14% בהארת חללים באמצעות תאורה מלאכותית . כך יוצא, שאף על פי שאחד מתפקידיו העיקריים של בניין המגורים הוא לייצר תנאי מחיה נוחים לדייריו, אנו נזקקים לעתים קרובות מדי לאמצעים מכאניים כדי ליצור תנאי נוחות כאלה. לדוגמה, אנו משתמשים במזגנים למיזוג החלל ולעתים אף לאוורורו, בתאורה מלאכותית להארתו, ובתנורי גז או נפט להסקתו. ניתן לחסוך חלק ניכר מצריכת אנרגיה זו על ידי אימוץ העקרונות לתכנון ביו-אקלימי, ותרומתינו הצנועה לכך – צבע מבודד תרמי "טרמוסיל 200" אשר יקטין הוצאות אלו.

בידוד תרמי טרמוסיל 200 חיסכון באנרגיה בבנייה ירוקה

סקר אשר נערך בקרב לקוחות פוטנציאלים מעלה כי הלקוחות מעוניינים בדרך פשוטה לחסוך בהוצאות החשמל / אנרגיה בבית, פתרון של צבע מבודד תרמי על קירות הבית (פנימיים ו/או חיצוניים) יכול לגרום להורדה משמעותית של הפרשי הטמפרטורה (לפחות 10 מעלות), הפתרון קל ליישום, במהירות גבוהה מאוד ובעלות נמוכה יחסית.

חיסכון באנרגיה במבנה: להלן רשימת  אפשרויות שונות אשר משתתפות בחיסכון אנרגטי במבנה,  האפשרויות מחולקות לבנייה חדשה ובנייה קיימת.

בנייה חדשה:

  • חשמל – הפעלת מכשירים על פי הוראה מרחוק או תזמון קבוע.
  • תאורה – תאורה (מלאכותית/טבעית).
  • מים – חימום סולארי, טיפול לשיפור איכות המים המשומשים לצורך השקיית עציצים וגינה.
  • מיזוג אוויר – הפעלה ובקרה אוטומטית.
  • קירות וחלונות.
  • תכנון בניין – המשתמש באיורור טבעי ותאורה טבעית.

 בנייה קיימת:

  • בידוד על קירות הבית – פנימיים ו/או חיצוניים.
  • תאורה חסכונית – לד (חסכוני בחשמל וממעט בפליטת אנרגי).

בידוד תרמי טרמוסיל 200 חיסכון באנרגיה בבנייה ירוקה

אילוצים נדרשים: רשימת האילוצים שלהלן הנה המינימום הנדרש מהפתרון כדי שיעמוד בתחרות עם פתרונות קיימים בשוק. אי עמידה באילוצים אלו גורעת באופן משמעותי מהאטרקטיביות של הפתרון.

  • שלא ישנה את הרגלי החיים, באופן שלילי. אין לדרוש מהלקוחות להתרגל לפתרון – על הפתרון להשתלב בסגנון החיים של הלקוח.
  • שלא יידרוש התקנה הרסנית. על הפתרון להשתלב בבניין קיים תוך פגיעה מינימלית באסתטיקה של הבית.
  • עלות סבירה (לאדם מן הישוב).
  • התקנה על ידי מומחה או על ידי המשתמש.
  • תחזוקה פשוטה וזולה.
  • עמידה בתקינה (בטיחות וכו').
  • אמינות.

ניתוח צרכי הלקוח: להלן רשימה של צרכים שהועלו ע"י לקוחות פוטנציאלים דרך סקרים בע"פ:

  • זול ליישום.
  • פשוט ליישום.

פירוט הטכנולוגיות הקיימות בשוק: להלן רשימת טכנולוגיות בידוד הקיימות כיום בשוק, עפ"י חלוקה לשלוש קבוצות:

  • לוחות בידוד קשיחים
  • לוחות בידוד גמישים / קצפים
  • טיח תרמי / תוספים לצבעים תרמיים

בידוד תרמי טרמוסיל 200 חיסכון באנרגיה בבנייה ירוקה

בידוד תרמי – שיטה לבדיקת מוליכות תרמית של חומרים: תקן ישראלי 5450 קובע שיטת בדיקה המגדירה שימוש בשיטת לוח החימום מוגן, למדידת מעבר חום במצב קבוע, באמצעות דוגמאות בדיקה העשויות לוחות שטוחים, ואת חישוב תכונות העברת החום שלהן. שיטה זו היא שיטת מדידה בסיסית של תכונות העברת החום, מאחר שנדרשות מדידות של אורך (עובי הדגם), טמפרטורה והספק חשמלי בלבד. התקן מאוגוסט 2007, גליון תיקון מספר 1 מאפריל 2016.

מהם היישומים לצבע מבודד? היישומים עבור צבע מבודד הם כאשר אין צורך בערכי בידוד גבוהים במיוחד ושכבות בידוד דקות מספיקות. זה בעיקר במקרה של קירות הבית, הגג, משטחי מתכת – איסכורית, שאינם מבודדים כרגע, כאן כמה המילימטרים הראשונים של בידוד מספקים את החיסכון האנרגטי (יחסית) הגבוה ביותר וזמן ההחזר הוא המהיר ביותר. ליישומים אלה היתרונות של ציפוי מבודד בהשוואה לחומר בידוד מסורתי הם היישום המהיר והקל יותר (במיוחד בגיאומטריות מורכבות כגון פח/קלנטות בטון/אסבסט גלי בגגות/קירות), החוסן המכני הטוב יותר והעמידות הגבוהה יותר ללחות. בידוד מסורתי עבה בעובי כמה ס"מ איננו נחוץ, לא אפשרי, יקר מדי להתקנה או שיש לו בעיות עם לחות / קורוזיה.

בידוד תרמי טרמוסיל 200 חיסכון באנרגיה בבנייה ירוקה

קל להתקנה – ציפוי נגד עיבוי; ניתן להפחית משמעותית את היווצרות העיבוי על משטחים קרים על ידי ציפוי דק יחסית.

בידוד בסביבה לחה; בגלל ההידרופוביות שלהם, ביצועי הבידוד של הצבע המבודד כמעט ולא מתקלקלים עקב לחות, בעוד שחומרי בידוד מסורתיים כמו צמר סלעים מאבדים את ביצועי הבידוד שלהם כשהם נרטבים.

הפחתת קורוזיה בבידוד; הציפוי מבטל את יכולת האיסוף של לחות על מצע מתחת לצבע המבודד ולכן מפחית את ההסתברות לקורוזיה תחת בהצבע.

  • יישומים של בידוד תרמי לגג (כולל גגות עם יריעות ביטומניות וגגות איסכורית) – החומר גם אוטם, לבן ומחזיר 75-85% מקרינת השמש (מעולה על יריעות ביטומניות שחורות הקיימות בכל גג בטון) ומבודד אותן עת גוון שחור של היריעות אוגר חום, לבן לעומתו דוחה חום.
  • בגגות איסכורית– פח דק המעביר כל החום ויוצר אווירה חמה בלתי נסבלת, כאן החומר כבר בשכבה דקה ייתן בידוד משמעותי, גם הצורה הגלית של הגג אינה מהווה בעיה כי החומר למריחה על כל תשתית צורנית וזה יתרונו האדיר כי עם קלקר לא ניתן לצפות גג כזה בשל הבליטות של האיסכורית וגם כי להצמידו צריך לקדוח חורי ברגים שבהמשך יהיו דרכם נזילות.

בידוד תרמי טרמוסיל 200 חיסכון באנרגיה בבנייה ירוקה

  • חדרי קרור והקפאה – עם תרמוסיל פוליפלקס אפשר ליישם שכבת בידוד דקה יחסית על רצפה קיימת. מה שיאפשר כניסה ויציאה נוחים ללא הפרשי גובה. שימוש ברצפת קלקר במקרה כזה אינו אפשרי מכמה סיבות: הקלקר לא יעמוד במשקל המסע של מלגזות למשל ויישחק מהר מאוד. כמו כן הוא יגרום להפרש גובה שיקשה על כניסת ויציאת המלגזות ויכול לגרום להפיכת עגלות עם תכולתם.
  • קירות פנים הבית – לא הגיוני להדביק פלטות קלקר עבות על קירות פנימייים. כאן עדיף להשתמש בצבע מבודד.

בית שקירותיו מצופים בצבע טרמוסיל 200.  בבדיקת אינפרא נפלט חום רק דרך פתחים שאינם צבועים בצבע מבודד.

טרמוסיל 200 דנבר צבעים www.denber-paints.co.il

טרמוסיל 200 דנבר צבעים www.denber-paints.co.il

בידוד תרמי טרמוסיל 200 חיסכון באנרגיה בבנייה ירוקה

בדיקה ויזואלית נוספת: 3 פחיות בהן מים רותחים. רואים את ההבדל ברמת הבידוד. פחית מימין ללא ציפוי בטרמוסיל 200. פחית באמצע שכבה אחת של צבע טרמוסיל 200. במברשת – כ 100 מיקרון יבש. פחית משמאל – 3 שכבות של צבע טרמוסיל 200 – כ 300 מיקרון יבש.

טרמוסיל 200 דנבר צבעים www.denber-paints.co.il

טרמוסיל 200 דנבר צבעים www.denber-paints.co.il

מאמר מקוצר זה נכתב ע"י דר' בלן יבגניה מחב' דנבר צבעים וציפויים ישראל בע"מ. למאמר המלא ועבודת המחקר ניתן לפנות במייל: denber@bezeqint.net או בטל: 050-3551551