צבע קיר פנים איזה צבע נבחר לצביעת קירות

צבע קיר פנים איזה צבע נבחר לצביעת קירות הבית?

המדריך המלא – מאמר מאת: דר' בלן יבגניה

אחת למספר שנים, או כל שנה לפני חג הפסח, עולה וחוזר הצורך לחדש ולרענן את מראה קירות הבית הפנימיים – שוב ושוב חוזרת השאלה איזה צבע נבחר? מה הכי מתאים? עם איזה מהם נצבע את קירות הסלון וחדרי השינה? מה עם התקרות? ובאמבטיה עם כל הלחות? ובמטבח? מה עם בחירת גוונים לטעמנו? כיצד נבחר אותם? ובכלל כיצד ניגשים למבצע? איך מכינים את הבית לצביעה? איזה צבעים בוחרים? כיצד צובעים?

מניפת גוונים לצבעי קיר www.denber-paints.co.il

מניפת גוונים לצבעי קיר www.denber-paints.co.il

צבע קיר פנים איזה צבע נבחר לצביעת קירות הבית?

עיצוב הבית בידיך בחר את הגוונים והצבעים לדקורציה לטעמך.

  1. הכנת הבית לצביעה: יש להרחיק רהיטים מהקירות למרכז החדר ולכסותם בניילון. לכסות בניילון או ניר את הרצפה בסמוך לקיר למרחק 1.5 מטר לפחות, להצמיד עם ניר דבק. להסיר כל חפץ תלוי על הקירות: תמונות, ציורים, טלוויזיה, רמקולים, מזכרות וכו' לכסות בניר דבק וניילון – פנלים, משקופים, חלונות, דלתות, שקעי ומפסקי חשמל לפרק מסגרות ולכסות בזהירות עם מסקינגטייפ למניעת מגע חלילה, ריהוט קבוע כארונות קיר, אמבטיה ומטבח וכו'. יש להסיר מסמרים וברגים ודיבלים בולטים לאפשר צביעה רציפה עם רולר. לעטוף בניילון מנורות תקרה וקיר כך שלא יהיה מגע ישיר בין המנורה המתחממת לניילון. בזהירות רבה -הסרת כל חלקי הפלסטיק החיצוניים של מפסקי החשמל ושקעי החשמל ועטיפת הנותר בניר דבק קל להסרה.
  2. הכנת הקירות לצביעה: יש לעבור עם מטלית לחה על הקירות להסרת אבק, הסרת צבע רופף בגירוד וליטוש ניר זכוכית, הסרת אבק, שכבת יסוד מקשר מתאים וחזק מסוג דנברול, שפכטל מתאים מסוג דנברשפכטל אמריקאי למילוי חורים מקידוחים ומסמרים, יישור שקעים ולתיקון פינות קיר שבורות, טיפול בסדקים נימיים – הרחבה והעמקה ומילוי בדנברשפכטל אמריקאי, לסדקים קונסטרוקטיביים העולים על 3 מ"מ נשתמש בדנברשפכטל גמיש אקרילי, גמיש ורב עובי, ולסדקים גדולים נוסיף תחבושת למניעת היסדקות מחדש,זהו אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך העבודה – הכנה נכונה של הקירות תהווה יסוד איתן לצבע, אשר יחזיק שנים רבות יותר, תוביל לא רק לתוצאה טובה יותר אלא גם להרבה פחות עבודת ניקיון קשה בסוף העבודה. הכנה לא נכונה של הקירות תגרום בהמשך לסדקים בצבע וקילופים וזאת תוך זמן קצר יחסית.

דנברול יסוד לקיר לפני צבע דנבר צבעים www.denber-paints.co.il דנברשפכטל

צבע קיר פנים איזה צבע נבחר לצביעת קירות הבית?

עיצוב הבית בידיך בחר את הגוונים והצבעים לדקורציה לטעמך.

  1. קירות עם עובש: עובש נגרם מעיבוי הנובע מבידוד חסר של הקיר או מחדירת מי גשם מהקיר החיצוני עליו מופיע העובש. למניעת חדירת מי גשם מהקיר יש למרוח על הקיר החיצוני סילר דוחה מים סילוקסן 290 בשתי שכבות לפחות להבטחת איטום הקיר מחדירת מי גשם. את העובש בקיר הפנימי נסיר בגירוד שפכטל תחילה, אח"כ שפשוף עם סקוטש טבול באקונומיקה, ויש למרוח את אזור העובש בתמיסת אנטיפונגוס למשך 24 שעות. לשטוף במים ולצבוע שכבה ראשונה בצבע בקטרינול.

   

  1. צביעת התיקרה: הכנות לצביעה כפי סעיף 1 והכנת שטח כפי סעיף 2 לעיל. לתקרות מומלץ לצבוע בצבע מסוג דנברסיד, צבע לבן "נושם" אשר אינו צריך להיות בעל תכונות מעבר כגון רחיצות ועמידות שחיקה היות ואינו נגיש למגע כפי הקירות. מומלץ לצבוע 2 שכבות. במידה ויש צורך בבידוד תרמי לדיירי קומה אחרונה ניתן לצבוע 2-3 שכבות טרמוסיל 200 לבידוד תרמי מחום הקיץ או קור החורף. ולדיירי קומות ביניים הסובלים מרעש גרירת רהיטים או רגליים מהשכן מעל, טרמוסיל 200 ייתן בידוד אקוסטי שיקטין רעשים אלה. היישום כצבע רגיל ומייתר את הצביעה בדנברסיד.

            

צבע קיר פנים איזה צבע נבחר לצביעת קירות הבית?

עיצוב הבית בידיך בחר את הגוונים והצבעים לדקורציה לטעמך.

צביעת הקירות:

  1. צביעת קירות חדר אמבטיה: האמבטיה הינה אזור עתיר לחות בו יש צורך לוודא כי הקירות יהיו "נושמים" כדי לאפשר לפלוט ולאדות את הלחות הנספגת בהם, וכן אנטיבקטריאליים כדי שלא יתפתחו בהם פטריות העובש המתפתחות באווירה לחה בלבד. ניתן לצבוע קירות ותקרת חדר האמבטיה בצבע אקרילי עמיד בלחות מוגברת מסוג בקטרינול שהינו צבע "נושם" וגם אנטיבקטריאלי ומונע התפתחות עובש. צבע שנבדק בקטריאלית במעבדה בינלאומית באנגליה ויש לו אישור לעוצמת עמידותו במניעת התפתחות בקטריות – הוא אותו עובש שנוצר בחדרים לחים.
  2. קירות אמבטיה הבאים במגע ישיר עם מי הרחצה: קירות אלה שטחם קטן ואותם מומלץ לצבוע בשכבת יסוד אפוקסי מסוג "אפוקסידן פלור פריימר" יסוד אפוקסי חודר ועמיד במים. ושכבה עליונה "אפוקסידן דנגל" בגוון הרצוי. צבע חיצוני זה הינו אפוקסי מיוחד עמיד מתחת למים לבריכות שחיה ומאגרי מים. מערכת זו של יסוד ועליון הינה המתאימה ביותר לצביעת קירות חדר הרחצה, ניתן ליישם על קרמיקה ישנה אך יש ללטשה היטב קודם ולשאוב היטב אבק. פוגות יש למלא טרם הצביעה והליטוש ב"שפכטל פוליפלקס"
  3. צביעת קירות הבית: את הקירות הפנימיים של הבית מומלץ לצבוע בצבע אקרילי משובח מסוג "דנברקריל 4000" עם תו תקן רישמי של מכון התקנים הישראלי. הצבע "נושם" עמיד ברחיצה וקרצוף על פי התקן. צבע על בסיס מים נח לשימוש וידידותי למשתמש בעל רמת כיסוי גבוהה במיוחד. ניתן לצבוע בגוון לבן או בכל גוון מכל מניפת גוונים הקיימת בשוק לפי המספר במניפה.

       

צבע קיר פנים איזה צבע נבחר לצביעת קירות הבית?

עיצוב הבית בידיך בחר את הגוונים והצבעים לדקורציה לטעמך.

במקרים רבים הגוון שתבחרו מהמניפה יראה אחרת על קירות הבית, לכן אם הבחירה היא בגוונים פסטליים בהירים ואין החלטה ברורה על גוון רצוי אלא רוצים לבד לגוון בבית על הקירות בפועל, עד שמגיעים לגוון הרצוי, ניתן לרכוש מגוונים מסוג "פורמולה 2000" איתם ניתן להגיע לכל גוון פסטל רצוי. ניתן להוסיף אדום לקבלת קיר ורוד, או אוקר לקבלת גוון שמנת, או שחור לקבלת אפרפר, או כחול ואדום לקבלת סגול בהיר וכו'  וכו'…….יש ליישם לפחות 2 שכבות צבע לקבלת משטח אחיד חלק ויפה.

  1. ציוד צביעה: פינות בין קירות ובין קירות ותקרה יש לצבוע עם מברשת שיער ארוך ורך, לצביעת התקרה יש להשתמש במוט טלסקופי קטן כדי לא לצבוע מעל הראש ולספוג טיפות צבע על הראש, מומלץ לצבוע לרוחב ולא לאורך מטעמי נוחיות והקלה לידיים, לצוואר ולכתפיים. את הקירות מומלץ להשתמש ברולר איכותי עם שיער פייבר ארוך או בינוני ועם מגש צבע מתאים להקטנת אפשרויות טפטוף של עודף צבע ברולר ונזילות צבע על הקיר. ניתן גם לצבוע עם פד.

   

  1. אפקטים עיצוב ודקורציה: ניתן לשלב גוונים בצביעת קירות החדרים. בסלון ובחדרים ניתן לבחור קיר אחד בגוון עמוק יותר מהאחרים. שילוב זה מוסיף יופי ונראות לאותו חדר. שובר מונוטוניות ומראה משעמם של קירות זהים ולבנים למשל. להגברת "חמימות האווירה" ניתן לצבוע קיר זה בגוונים "חמים". מבוססי אדום, חום/קרמל, ירוק, כתום וצהוב כגון בורדו, בייג'/קרם כהה/מדיום. (גווני קפה וקקאו בבתי קפה למשל). אלה מתאימים יותר לחדר שינה הורים ופינת אוכל. אווירה שגם מעודדת את התיאבון. לאווירה "קרה" יותר כגון שירותים, מקלחות.  – ניתן לבחור גוונים מבוססי כחול, אפור, סילבר וסגול. הכל עניין של טעם אישי והתאמת הגוונים לאווירה רצויה ולפריטי ריהוט בחדרים הנצבעים.

צבע קיר פנים איזה צבע נבחר לצביעת קירות הבית?

עיצוב הבית בידיך בחר את הגוונים והצבעים לדקורציה לטעמך.

קיר מרכזי עליו מותקנת הטלוויזיה למשל. ניתן לצפות בשליכט צבעוני דקורטיבי ואף בתוספת נצנצים לאוהבי הג'אנר. ניתן גם לשלב צבע זהב וכסף מתכתי. בעדינות ובטעם בסלון הבית. צבע מטאלי לאחד הקירות מוסיף יוקרה למראה הסלון. לחדרי שינה ובעיקר לחדרי ילדים, יש לבחור בגוונים רכים ונעימים למניעת אווירה רועשת וצעקנית. לאוהבי גוון הבטון, ניתן לשלב גם קירות בגוון זה.  ומריחת שכבה שניה עם מלג' ספוג בתנועות מעגליות. ניתן לבצע אפקט ווש על אחד הקירות. ע"י סריקת הצבע באלכסון או אלכסונים לפי הטעם והטקסטורה רצויה.

זכרו: צבעים בהירים "מגדילים" את החדר. למראית עין, צבעים כהים הפוך, מקטינים. לכן חשוב לבחור גווני צבעים ועומקם בזהירות. שלא לפגום בנראות שתרצו לקבל בתום הצביעה. קל מאוד להתאכזב מבחירה לא נכונה. אך מה שטוב שצבעי מים אקריליים מסוג דנברקריל 4000 . ניתן מיד לצבוע שכבה חדשה בגוון הרצוי ולתקן את הטעות.

   

צבע קיר פנים איזה צבע נבחר לצביעת קירות הבית?

עיצוב הבית בידיך בחר את הגוונים והצבעים לדקורציה לטעמך.

                   -בהצלחה-