צבע לבית איך לבחור מדריך קניה

צבע לבית איך לבחור מדריך קניה

מדריך קנייה: איך לבחור צבע לבית?

מבצע פסח במחירים הזולים ביותר בארץ

בדנבר צבעים ייעוץ והזמנה בהנחה 20% לצבעי קיר בכל הגוונים מכל הקטלוגים ומשלוח עד הבית 08-9960794

       

צבע לבית איך לבחור מדריך קניה

מדריך קנייה: איך לבחור צבע לבית?

תחילת האביב המתרחשת מידי שנה בתקופה בה חל חג הפסח, היא תקופה של מעבר, שינוי והתחדשות בטבע. התחדשות זו מקרינה גם על עולמנו הפנימי וזו באה לידי ביטוי ברצון לחדש ולרענן את מראה הבית, למשל באמצעות צביעתו מחדש. אולם כמו דברים רבים אחרים הנוגעים לעיצוב הבית, תכנון מראש והכרת התחום טרם קניית הצבע, ימנעו עגמת נפש ובזבוז מיותר של חומרים עבודה וזמן יקר.

 איזה צבע לבחור ?

כמעט כל הצבעים המוצעים כיום בשוק הם לא רעילים, ידידותיים לסביבה וללא ריח חריף כפי שהיה בעבר. במיוחד אם מדובר בצביעה של חדר ילדים, יש להעדיף שימוש בצבע על בסיס מים שהינו ידידותי לסביבה ולא צבע שמן. בנוסף, צבעים על בסיס מים מאפשרים שינה בחדר באותו יום שהוא נצבע,  מתייבשים יותר מהר ונוחים יותר לשימוש.  אם מדובר בחדר החשוף לרטיבות – כמו חדר אמבטיה – יש להשתמש בצבע נושם ואנטי בקטריאלי ואם יש כבר רטיבות – להשתמש במסיר וקוטל פטריות (אנטיפונגוס) ובצבע נגד עובש ופטריות (בקטרינול) למניעת התפתחות עובש ופטרת במשך הזמן.

 מומלץ להשתמש בצבע אקרילי בעל כושר "נשימה" דו כיווני, המאפשר אידוי של מים ולחות מתוך הבית ומהקיר החיצוני החוצה ומאפשר מעבר אויר פנימה וכן יש לו יתרון חשוב נוסף שהוא מסוגל לאטום סדקים נימיים קטנים בקיר.  עם זאת שימוש בצבע אקרילי לקירות שצבועים בסיד בלבד, מחייב שימוש בצבע יסוד קושר (דנברול) להמתין  לייבושו המלא של הקיר ורק אז שימוש בצבע האקרילי (דנברקריל 4000).

   

צבע לבית איך לבחור מדריך קניה

מדריך קנייה: איך לבחור צבע לבית?

באיזה צבע לצבוע ?

אחת מהסיבות השכיחות לאכזבה של לקוחות היא שגוון הצבע שהתקבל על הקיר שונה מזה שהוצג ונבחר במניפת הצבעים שבחנות או בקטלוג. הסיבה להבדל היא על פי רוב הבדלי התאורה בין החנות לבית. כמו כן ככלל על משטחים גדולים יותר הופכים צבעים למעט בעלי גוון כהה יותר. כדי למנוע את האכזבה  ניתן לבקש דוגמית צבע לפני הקנייה, לצבוע במקום נסתר וכך להתרשם מהגוון האמיתי שיתקבל.

 בחירה של צבע היא בעיקר עניין של טעם אישי. עם זאת גם בעניינים של טעם אישי יש לקחת בחשבון את הנתונים הבאים:

  • את הצבע כדאי גם להתאים לצבע של הריצוף, החלונות, הדלתות, הוילונות, הרהיטים והספות בחדר.
  • צבעים בהירים – לבן, שמנת וקרם – הם הפופולאריים ביותר בארץ שכן הם משרים אווירת רוגע וניקיון וכן הם יוצרים תחושת "קרירות" המתאימה לאקלים הישראלי.
  • צבעים כהים גורמים לתחושה של הקטנת חלל החדר ולכן אינם מומלצים לחדרים שהינם ממילא קטנים. הם מתאימים מאוד ליצירת תחושת אינטימיות., למשל בחדר השינה/הטלוויזיה.
  • את חדר הילדים מומלץ לצבוע בצבעים מרגיעים, למשל תכלת בהיר או לוונדר. לא מומלץ להשתמש בחדר הילדים בצבעים חזקים כמו אדום.
  • כדאי לקחת בחשבון גם את הכיוון שאליו פונה החדר. כך למשל, חדר צפוני קר ניתן לאזן באמצעות שימוש בצבע חם ועליז כמו צהוב וכתום.
  • צביעה שמיועדת לאביב מומלצת בצבעי פסטל כמו: ירקרק, צהבהב וורוד.
  • לאוהבי החידושים ולנועזים יותר.  מציעה תעשיית הצבעים הישראלית בשנים האחרונות צבעים דקורטיביים, כמו למשל צבע ענתיק, דקור, מטאלי ועוד.

 כמה צבע לקנות ?

מומלץ להגיע לחנות כשאתם יודעים מראש במדויק כמה שטח במ"ר ברצונכם לצבוע. יש למדוד את הקירות והתקרה לשם כך. מומלץ לקנות 20% יותר מהכמות שאתם צריכים לצורך פספוסים ותיקונים. כעיקרון כל 8-12 מ"ר דורש ליטר צבע.  (גוונים צהובים בהירים כ 8 מ"ר לליטר, גוונים כהים כ 12 מ"ר לליטר).   

צבע לבית איך לבחור מדריך קניה

מדריך קנייה: איך לבחור צבע לבית?

הכותב הוא מנכ"ל דנבר צבעים וציפויים משדרות