צביעת רכב DIY עשה זאת בעצמך – כל הסודות

צביעת רכב DIY עשה זאת בעצמך – כל הסודות המקצועיים

כיצד ניתן לצבוע את רכבך במו ידייך

כלי הרכב אשר מטבעו נמצא בחוץ ונחשף לתנאי מזג אוויר חריגים, שריטות, תאונות, בלייה עקב התיישנות, צריך תיקון וצביעה. רבים וטובים רוצים בכל מאודם לבצע את צביעת הרכב בעצמם ממספר סיבות: חיסכון כספי, האהבה לרכב, הרצון לבצע עבודת ידיים . DIY תחביב.

צביעת רכב DIY עשה זאת בעצמך – כל הסודות המקצועיים www.denber-paints.co.il

צביעת רכב DIY עשה זאת בעצמך – כל הסודות המקצועיים www.denber-paints.co.il

 

צביעת רכב DIY עשה זאת בעצמך – כל הסודות המקצועיים

כיצד ניתן לצבוע את רכבך במו ידייך

מה צריך כדי לצבוע רכב?

מקום מתאים: סגור ונקי ככל האפשר מכל הכיוונים, למניעת אבק שינחת על הצבע הטרי. פתחים אותם ניתן לפתוח ולסגור ולהציב מאוורר גדול שיעיף את אדי הצבע מכיוון הצביעה והחוצה.

ציוד אישי: מסיכת נשימה מתאימה לפנים עם פילטרים לנשימה נקיה. בגדי מגן חד פעמיים לגוף ולראש. כפפות חד פעמיות.

ציוד התזה מדחס ואקדח צבע ניתן להשכיר ליום אחד.

מדחס: קומפרסור עם מייבש לקבלת אוויר יבש, למנוע ממים להגיע אל הצבע שלנו בזמן ההתזה.

אקדח צבע: כדאי לרכוש אקדח מקצועי איכותי, שתי אפשרויות: עם כוס תחתית (כך שלצינורית יניקה של הצבע מהכוס, נוכל לחבר פילטר שימנע מגרגרי צבע להגיע אל פיית ההתזה) וגם מסנן אוויר המתחבר בין צינור האוויר לאקדח לרוקן מים מצטברים בנוסף לזה שיש ביציאה מהקומפרסור ליתר ביטחון במידה ותגיע לחות עם האוויר למרות המסנן ביציאה מהקומפרסור. אקדח צבע עם כוס עילית המתאים יותר לצביעת גג הרכב וגם לצבעים מטאליים וגם קל יותר לקבל מניפת צבע עשירה בזמן ההתזה כך גם הצביעה קלה ומהירה יותר. אך זה מחייב סינון הצבע לפני הכנסתו למיכל העילי. צבעי רכב מקצועיים מעדיפים אקדח צבע מסוג זה.

חומרי פחחות: מרק פחחים, ניר דבק וניר עטיפה שאינו מעביר צבע (לא עיתונים), ניר זכוכית גס ועדין, לשטחים גדולים מכונת ליטוש אליה מצמידים ניירות זכוכית.

צבעים: צבע יסוד פילר חד רכיבי "אקריל קאר פילר" או דו רכיבי "קומפקט שפכטל", צבע רכב אקרילי "אקריל קאר" דו שכבתי בגוון נדרש או מטאלי, לכה אקרילית חד רכיבית או לכה ברק ישיר דנברגלוס אקרילית דו רכיבית.

צביעת רכב DIY עשה זאת בעצמך – כל הסודות המקצועיים

כיצד ניתן לצבוע את רכבך במו ידייך

צביעת רכב בצבעי דנבר צבעים www.denber-paints.co.il

צביעת רכב בצבעי דנבר צבעים www.denber-paints.co.il

ולתהליך עצמו:

  1. תחילה נפרק כל מה ניתן לפירוק בקלות והחזרה אחרי הצביעה: מגבים, מתזים, פסי מגן פלסטיק, גגון, מסגרות פנסים, פנסים, סמלים, לוחיות זיהוי וכו' מה שלא מתפרק נצטרך לעטוף היטב כדי שלא יתלכלך מצבע. חלקים שלא עוברים צביעה יש לעטוף היטב למניעת גזים עם צבע שידבקו אליהם. אם צביעה כללית אין צורך.
  2. ליטוש כל הרכב לצביעה כללית או ליטוש מקומי אם הצביעה חלקית. אין ללטש עד הפח אלא רק להוריד שכבה מהצבע הישן כך שכל השטחים לצביעה יהפכו מט עמוק ללא טיפת ברק. במידה והצבע הישן יורד בקלות יש להסיר קומפלט עד הפח.
  3. חלודה – שטחים תקינים אך חלודים: ליטוש יסודי מבלי להוריד מעובי הפח. הסרת האבק, מריחת "דגריזר 3000" מסיר חלודה בעדינות ללא נזילות, עם מברשת, רק על הג'ינג'ים או האזור החלוד למשך 30-60 דקות. שטיפה במים ויבוש. מריחת שכבת צבע דקה "אפוקסידן ממיר חלודה" על האזור החלוד, ניתן במברשת או התזה. אם הסרנו כל הצבע מהרכב בליטוש או מסיר צבע, יש לרסס שכבת יסוד אפוקסי ממיר חלודה זו על כל הרכב. מתאים לצביעה על פגושים לסוגיהם גם.
  4. פחחות – פגיעות בפח יש לתקן כך שניישר את הפח למצבו הקודם ככל האפשר. עבודת פחחות נעשית במשיכת הפח החוצה בהברגה לתוכו ומשיכות/מכות עד יישור ככל הניתן. ליטוש האזור, צבע יסוד אפוקסי ממיר חלודה, ומריחות שכבות "מרק פחחים" וליטושים גסים ובהמשך עדינים, עד יישור והחזרת מצב לקדמותו לקווים המקוריים של הרכב.   

    כיצד ניתן לצבוע את רכבך במו ידייך

  5. ניקיון יסודי של אבק ולכלוך מהרכב בלחץ אוויר ומטלית לחה, עטיפת חלקים שאינם נצבעים והגלגלים. ניקיון לפני צבע עם בד נקי טבול ב"אנטיסיליקון" להסרת כל שומניות אפשרית מהחלקים הנצבעים או כל הרכב בצביעה כללית.
  6. שכבת יישור ראשונה: "אקריל קאר פילר" חד רכיבי (דילול טינר 21 או אקרילי) או "קומפקט שפכטל" דו רכיבי (דילול טינר 11 או אקרילי). יש לדלל עם המדלל המתאים לכל אחד מהם, יש להתיז שכבה רטוב על רטוב עד קבלת כיסוי מלא ואחיד של כל השטחים הנצבעים. לאחר הייבוש יש ללטש ולהחליק ידנית, בעדינות עם ניר אפס (ניר מים) וסבון את כל השטחים הנצבעים. לשטוף במים היטב ולייבש. הגימור כעת צריך להיות מושלם לפני צבע. כל פגם שנותר יראה אחרי הצביעה. לכן אם לא מושלם עוד שכבה ושוב ליטוש רטוב, שטיפה וייבוש.
  7. 2 שכבות צבע אקרילי חד רכיבי "אקריל קאר" חלק או מטאלי (דילול טינר 21 או אקרילי) . או אחת רטוב על רטוב אם ניתן ללא נזילות וכיסוי מלא. בצביעה כללית חובה 2 ידיים כי תמיד בראשונה אין שלמות.
  8. 2 שכבות לכה אקרילית "אקריל קאר לק" (דילול טינר אקרילי לקבלת ברק גבוה). או 2 שכבות לכה ברק ישיר דו רכיבית (זו עולה באיכותה על הלכה החד רכיבית).

זהו נגמר. ניתן לקלף ניירות דבק, להחזיר חלקים שפורקו למקומם, הרכב צריך להיראות כפי שיצא מהמפעל "כשנולד".

צביעת רכב DIY עשה זאת בעצמך – כל הסודות המקצועיים

כיצד ניתן לצבוע את רכבך במו ידייך

שימו לב:

א. במקום סעיפים 7,8, למי שפחות מקפידים בדרישה לגימור מושלם, ניתן לצבוע שכבה אחת או שתיים "דנברגלוס ברק ישיר" (דו רכיבי) חלק או מטאלי, מחוספס או מט, במקום 4 שכבות אקרילי. התוצאה יכולה להיות לא פחות טובה ואף לעיתים יותר טובה. (תלוי במקצוענות הצבעי).

ב. הצביעה נעשית בדילול המתאים ובלחץ אוויר המתאים לקבלת מניפת צבע עדינה ולא מתפזרת למניעת "גזים" עם צבע המרחפים למקומות אחרים ברכב (over-spray) והופכים שם את הצבע למחוספס ולא מבריק. יש להתאמן תחילה על משטחים שונים לפני התחלת צביעת הרכב ויש להתאים דילול ולחץ אוויר לקבלת תוצאה רצויה.

ג. ריסוס צבע יש לבצע ממרחק של כ – 20-25 ס"מ מהרכב בתנועות מניפה מימין לשמאל וההיפך. עם הפסקת לחיצה בסוף כל מהלך. ניתן ומומלץ בצורת קשת כלפי מטה. את החלקים האופקיים בהטיית האקדח ב 45 מעלות.

ד. יש לקרוא מפרט של כל צבע וללמוד זמני ייבוש בין שכבות וייבוש סופי.

ה. יש להקפיד על הוראות הזהירות והבטיחות.

צביעת רכב DIY עשה זאת בעצמך – כל הסודות המקצועיים www.denber-paints.co.il

כיצד ניתן לצבוע את רכבך במו ידייך