איטום ריצוף מרפסת שמש מגשם

איטום ריצוף מרפסת שמש מגשם – לאיטום עילי מושלם בשכבה אחת

מרפסת דולפת לשכן מתחת – איטום ריצוף מרפסת שמש מגשם

בכל שנה עם התקרבות עונת הגשמים, עולה וצפה הבעיה מתום עונת הגשמים הקודמת, בה השכן מתחת למרפסת השמש שלנו, החשופה לגשם התלונן על חדירת מים דרך ריצוף המרפסת אשר נוזל אליו ומטפטף מהתקרה ומנפח ומקלף את הצבע. התופעה נפוצה מאוד והאופציות הן:

  1. להרים את כל הריצוף, לקלף יריעות ישנות ולבצע איטום יריעות חדש ולרצף מחדש ולמרוח רובע וכו'
  2. לבצע איטום שקוף עילי על הריצוף.
איטום ריצוף מרפסת שמש www.denber-paints.co.il

איטום ריצוף מרפסת שמש www.denber-paints.co.il

איטום ריצוף מרפסת שמש מגשם – לאיטום עילי מושלם בשכבה אחת

מרפסת דולפת לשכן מתחת – איטום ריצוף מרפסת שמש מגשם

אופציה ראשונה – מסובכת ויקרה מאוד, המון לכלוך, חלק מהמרצפות יישבר בזמן הפירוק ויש להשיג בדיוק כזה חדש, דבר שלא תמיד ניתן להשגה ואז יש לקנות ריצוף אחיד לכל המרפסת. עבודת האיטום ביריעות כרוכה בחימום באש גלויה של היריעות לצורך הלחמתן, ריחות רעים ועשן, הוצאת הריצוף והחול והחזרתו מחדש זהו כאוס רציני וחלקי הבית האחרים גם הם "משתתפים" ב"חגיגת" הלכלוך. 

ובקיצור – יקר, מסובך, מלוכלך.

אופציה שניה – איטום עילי שקוף של הריצוף בחומר: אוטם ריצוף מרפסת מרוצפת מתוצרת חברת דנבר. ליטוש ריצוף קיים להסרת אבנית ולכלוך, שאיבה, (אסור להרטיב במים בשום פנים ואופן), מריחה עם מברשת על הפנלים מסביב וקצת מעל, שפיכה של החומר בקצה המרוחק של המרפסת ופיזור אחיד עם רולר שכבה של 0.5 מ"מ על כל הריצוף. חומר האיטום יחדור לכל חור וחריר כולל פוגות פתוחות ויאטום אותו בשכבת איטום אחידה אשר לא תאפשר למים לחדור דרכה אל הריצוף. לכל 10 מ"ר שטח מרפסת יש לרכוש 5 ליטר אוטם ריצוף מרפסת מרוצפת.

מרפסת דולפת לשכן מתחת – איטום ריצוף מרפסת שמש מגשם

מסקנה: האופציה השנייה כמובן, פשוטה יחסית וזולה משמעותית, הביצוע מסתיים באותו יום, לאחר 24-48 שעות כבר אפשר להלך במרפסת. אין כמעט לכלוך כלל, מעט האסק שנוצר בליטוש נשאב מיידית ובגמר השאיבה כבר מתבצעת מריחת החומר. אף מרפסות ענק ניתן לסיים באותו יום. זהו כעת יש לנו מרפסת אטומה לגשם.

שימו לב:  במידה ובחיבור קיר רצפה יש מרווח פתוח שנראה לעין. יש לסתום מרווח זה תחילה בתום הליטוש והשאיבה. לפני שמתחילים למרוח את חומר האוטם ריצוף מרפסת מרוצפת. אם הריצוף בהיר, מומלץ להשתמש בחומר: מסטיק פוליפלקס. שהוא תרמיל איטום מיוחד המתאים לכך. אשר מתחבר מצוין עם האוטם ריצוף מרפסת. ניתן לנקב חור קטן בחלק העליון. ללחוץ החוצה מעט חומר ועם האצבע (עם כפפה כמובן). למלא את המרווח וללחוץ חומר פנימה ולמרוח כך שיתקבל פס דק חלק ויפה. לאחר 2-4 שעות ניתן למרוח את כל המרפסת. כולל על המסטיק פוליפלקס את אוטם הריצוף השקוף.

הציפוי האוטם מבריק ואיכותי ומומלץ כך להשאירו. הברק עם הזמן ילך ויפחת. למי שהברק מאוד מפריע ורוצה להפכו למט. מצורפת אבקת מט אותה יש לפזר על אוטם ריצוף מרפסת מיד לאחר 24 שעות ולא יותר, ועם מטלית בד לשפשף ולהחדיר את האבקה לתוך הציפוי. הציפוי יהפוך מט. את עודף האבקה יש לטאטא (לא לשטוף במים).

מרפסת דולפת לשכן מתחת – איטום ריצוף מרפסת שמש מגשם