סילר אקרילי לבטון אבן – מאמר

סילר אקרילי לבטון אבן

סילר לאבן ובטון אקרילי עמיד חוץ

צבע אקרילי בסיסי מסיס למים, ניתן לשינוי באמצעות פיגמנטים ולאחר ייבושו עמיד למים. ולכן השימוש בחומרים כמו סילר דוחה מים או סילר לקיר חיצוני נפוץ בתעשיית צביעת מבנים. יתרונו הברור של הצבע האקרילי על פני השימוש בצבעי שמן הוא הנוחות בעבודה עימו, עמידותו למים – לכן יהווה פתרון טוב כסילר – אוטם ראשוני ועליו שכבת סילר אקרילי שקוף להשלמת האיטום..ליישום על רצפה יבשה בלבד, אסור להרטיב במים. חובה ללטש ולשאוב בלבד. לחות מקלקלת את הסילר ויוצאים כתמים לבנים.

הכנת סילר אקרילי יחסית פשוטה: מערבבים חומר פולימר אקרילי יחד עם תוספים מיוחדים ומדללים במים. בתהליך הייבוש מתאדים המים והסילר מתייבש והופך לעמיד למים (מה שמקנה את אפקט האיטום). יש לשים לב – המים מתאדים ונוצר שינוי בצבעו של הסילר האקרילי אשר הופך שקוף לחלוטין.

סילר אקרילי לבטון אבן. www.denber-paints.co.il

סילר אקרילי לבטון אבן. www.denber-paints.co.il

להמשך קריאה לחץ על להמשיך לקרוא

סילר לאבן ובטון אקרילי עמיד חוץ

איטום – מטרת האיטום הינה מניעת חדירת מי גשמים, מים ממאגרי מים ו/או מבנים סמוכים. האיטום יכול להתבצע על גגות ומרפסות, קירות חיצוניים (מעל ומתחת לקרקע), קירות פנימיים, מבנה תת קרקעי (עמודים, מקלטים, מרתפים, חניונים, פיר מעלית או פיר שירות (אינסטלציה חשמל/מים/גז וכד'), מטבחים, חדר שירות וכביסה, מאגרי מים (שתיה, השקיה, כיבוי אש וכד').

עד לפני כארבעים שנה, הזפת היוותה פתרון לאיטום גגות וקירות חיצוניים תת קרקעיים, מאז המצאת יריעות איטום הביטומניות (תוצר לוואי של הנפט כמו הזפת, נמכר כיריעה במקום נוזל הזפת, ונוח יותר ליישום על גגות וקירות חיצוניים תת קרקעיים). כיום עם התפתחות הטכנולוגיה עדיף ומומלץ לאטום גגות בממברנה פוליאוריטן לבנה "דנברסיל 1" אשר גם אוטמת מושלם, עמידה במים עומדים והכי חשוב אינה שחורה קולטת חום אלא לבנה דוחה חום ומונעת התחממות הגג והדירות תחתיו.

איטום קירות חיצוניים ופנימיים – בניגוד לאיטום גגות ומרפסות, נרצה לאטום קירות פנימיים ו/או חיצוניים באמצעים אסטטיים ונוחים ליישום לדוגמא באותן נקודות כשל של רטיבות בבניין משותף:

=         נזילות מהגג ומרפסות – איטום הריצוף בחומר איטום שקוף מתוצרת חברת דנבר בשם: "אוטם ריצוף מרפסת" וצביעת קירות חיצוניים באמצעות סילר אקרילי.

סילר לאבן ובטון אקרילי עמיד חוץ

איטום ריצוף מרפסת מגשם. www.denber-paints.co.il

איטום ריצוף מרפסת מגשם. www.denber-paints.co.il

=         נזילות מחדרי שירות ו/או חדרי חרצה – איטום נכון ואיכותי באמצעות צבע אקרילי וסילר אקרילי.

הערה: לרוב צבעים אקריליים אינם רעילים ושימוש בסילר אקרילי מומלץ לאיטום קירות חיצוניים, למרות זאת, יש לשים לב כי ישנם צבעים אקריליים המכילים תוספים רעילים שאינם מומלצים לצביעת חדרי שינה ומיועדים לצביעה ואיטום חדרי רחצה, חדרי שירות ומרפסות.

אחד היתרונות בשימוש בסילר אקרילי הינו הדמיון שלו לצבעי מים דבר המקנה מראה אסטטי ונקי.פרטים נוספים על סילר אקרילי באתר דנבר צבעים: www.denber-paints.co.il

סילר אקרילי לבטון ואבן

סילר לאבן ובטון אקרילי עמיד חוץ

סילר אקרילי www.denber-paints.co.il